Session med Remarkable av Emelie Bergstrand 28/10-12

Vinden blåser er i håret samtidigt som jag galopperar över era ängar och ägor tillsammans med min vän som ryggen min bär på. En dyr vänskap som blåses bort med vinden om vi inte vårdar den på bästa sätt tillsammans. Ibland tror min tjej att hon behöver köpa mig saker för att finna en lycka ihop för min del. Men som sagt vårdas en vänskap genom kärlek, samarbeten och att spendera all vår tid ihop på bästa sättet. Vilket jag gör mer än gärna. 

I våra hagar finns lite tid med sysselsättning ihop. Vill gärna finna mer samarbete ihop och att kunna prestera något bra tillsammans med vetskapen om att vi nått vår bästa och högsta dröm/topp tillsammans. Också väldigt viktigt för vår vänskap att vi kan offra av varann för att sen få tillbaka så mycket mer genom att spendera all tid tillsammans. 

Jag gillar hennes sätt som hon rör vid mig med mjuka händer oftast fulla av värmande kärlek i rörelserna. Det gillar jag. Sen om jag kunde få visa mer av mig hoppas jag mycket på för då hoppas jag och förväntar jag mig att hon förhoppningsvis sätter lite högre mål då vår kapacitet ihop är enormt mycket större än vad den tros vara.

Sättet min tjej styr sina tankesätt gör att begränsningar skapas vilket gör att vi inte presterar lika högt som vi förväntas kunna. Släpp din tanke och styrs av att våga låta kontrollen tina och känslan bara flyta fram istället. Då ber du mig om andra prestationer än vad jag nu gör. 

Jag har viljan inombords med lyckan. Väntar bara på dig att få plocka fram den så att vi når en högre grad av utveckling tillsammans.

 

Vad minns du från din barndom och hur har de påverkat dig?

Jadu, känner mig väl van vid tanken kring denna del av livet då jag skapades igenom målet att bli nåt stort, en stjärna. När det hände att mina människor istället för att låta mig växa in i en roll som stjärna istället lät mig skapa ett eget, nytt liv utan de kraven så hitta min tjej mig mitt bland rörelsen. 

Jag har nu funnit min egna plats i världen där jag skapar mig bara lugn, respekt och vänner. Istället för att tvingas bli nåt jag aldrig varit eller är. Det har påverkat mig mycket men samtidigt tror jag att jag troligtvis aldrig blivit den jag nu är om jag aldrig vart med om denna uppväxt. Ihop med mina vänner idag känns livet mycket bättre. Levande och stillsammare än förr. Vilket jag trivs bra med.

 

Varför tycker du inte om att bli sadlad/tränsad?

Obehagligt. Jag vill inte tvingas in i situationer där jag inte bara kan välja med. Jag vill ifrågasätta detta beteende från er människor. Vem säger att detta är något vi vill tvingas vara med om. Faktiskt borde ni istället för att binda oss och tvinga oss in i situationer istället ifrågasätta om situationen och vänta på svaret.

Påverka era tankar lite istället för att dagdrömma om annat. Jag vill bli visad och tillfrågad om en sån sak. Beroende på personen som gör detta kan jag vilja dra mig undan från situationen då jag ser att där redan innan finns en osäkerhet, tankspriddhet eller en person som inte vill lyssna. Öppna sinnet och lyssna er fram istället för att bara gå rakt fram med saker.

 

Vad tycker du om att bli riden?

Frihet att få slappna av med min vän på min rygg och tillsammans möta nya äventyr. Men behagligt blir det bara med den lugna, stabila personen i sadeln. Jag blir ibland osäker i era hjälper och vill göra mitt bästa på bästa sätt men gör fel gärna. Där blir min okontroll ibland rätt stor och jag behöver en stabil och stöttande hand som hjälper mig ur denna situation mestadels. Vidare till nästa utmaning som ska hända.

 

 

Hur upplever du livet i allmänhet?

Härligt nu! Jag trivs bra med mitt liv. Allt som sker när jag ser på, det jag kan vilja är då att ni skall lyssna mer på de sätt som denna tjej klarar att göra nu. Alltså bara låta mig ta del av era tankesätt och att ni lyssnar även tillbaka på mina tankar. Annars bli det bättre ändå med tiden.

 

Vad är enligt dig din starkaste egenskap?

Snabbhet, alltså både de att jag kvickt kan läsa era tankesätt och tankar men också agera efter dom. Det gäller med att våga vara egen här i livet för ingen annan kan vara som du. Så jag är mig själv oftast och det känner jag mig stark i att vara.

 

Finns det något jag som människa kan bli bättre på?

Som jag sa förut våga vara egen och att öppna dina sinnen för oss andra. Låt det hjälpa dig även med vardagliga problem och att lösa konflikter. Ingen person eller varelse kan alltid agera rättvist eller smärtfritt men man måste också förlåta då och inse sina egna problem eller misstag.

 

Finns det något mer du skulle vilja hälsa till henne?

Vill ha tillbaka mina sätt att få vara egen. Alltså kunna springa fritt genom landskap och göra helt som jag känner när jag vill göra de. Sen vill jag också veta mer om mig själv igenom mitt sätt att kunna samarbeta med dig. Så sluta förvänta mycket och låt rytmen i våra kroppar enbart styra oss framåt istället igenom livet vi har framför oss.  

 
 
Känns jättekonstigt. På något sätt känns det inte som Mackan. En del passar in, men... Nä, jag är tveksam. Inget illa mot Emelie, jag bara känner inte riktigt att det känns rätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback