Your love lights up my world

Har gjort ett ärligt försök att göra skolarbete här hemma idag. På fullaste allvar. Men det fungerar icke.

Istället funderar jag. Över varför världen ser ut som den gör. Hur skulle det vara om människan aldrig funnits?  Skulle världen varit en mer harmonisk plats? Jag vill gärna tro det. Jag drar inte alla människor över en kam, för jag vet att det finns många fina individer av släktet homo sapiens där ute. Men tänk er:

Djur känner inte till ondska respektive godhet. Därför uppstår inte överhuvudtaget problem relaterat till de faktorerna i ostörda djurriken. Enda anledningen till att ekosystem är så upp-fuckade som de är idag är för att de direkt eller indirekt har påverkats av människan. Annars har alltid Moder Jord sitt eget sätt att balansera livets cirkel.

Men för att inte tappa hoppet och sjunka ner i negativitetens svärta låter jag tankarna vandra mot sommarlovet. Att rida Mackan till betet (och förhoppningsvis tillbaka), sommarjobb eller hästläger i Sala, ledigheten, hoppet om solskensdagar, rida igång Mackan efter betet, fjällvandringen i augusti... Och förhoppningsvis en del frihet däremellan. Så visst finns det en hel del att se fram emot!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback