Not the usual Sunday

Idag spelade jag med accordeonensemblen på Konserthuset och därför hade jag sagt till Louise igår att jag inte kunde sköta Mackan idag, det fanns inte tillräckligt med tid, helt enkelt. Men när jag var hemma igen var det ändå tillräckligt tidigt för att jag skulle hinna ta mig en sväng till stallet, så det gjorde jag!

Väl på stallet visste jag att jag inte skulle hinna sköta, så jag gick bara in till Mackan och myste en stund. Han ville bli kliad som vanligt. Kan hända att det känns lite uttjatat för er som läser att bara läsa hur Mackan ääälskar att bli kliad, vad vet jag, men då kan man ju tänka som så att det är faktiskt lika mysigt varje gång.

När jag började röra mig mot boxdörren och förbereda mig på att gå, satte jag mig på huk i boxdörröppningen och fortsatte klia min lilla plutt, och när han spanade lite sa jag "puss!" och gjorde såna pussljud (haha) helt utan att förvänta mig att han ens skulle reagera. Det roliga var att efter en gång när jag gjorde pussljud så sträckte han fram huvudet och rörde med mulen på mitt huvud, haha! Så jag fick mig en liten puss i alla fall :')

Sedan när jag skulle gå sträckte han ut mulen genom det lilla hålet i boxgallret (där man häller in fodret). Jag tror det var för att han inte ville att jag skulle gå eller för att han ville få något gott, fast då passade jag på att ge honom en liten puss tillbaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback