Imorgon ska jag rida

På Mackan.

Tänk så märkligt!

Jag har inte ridit på åtta månader, och nu ska jag plötsligt upp på hästryggen igen. Jag är lite nervös, men mest är jag orolig för hur det ska gå när jag ska sadla, för det hatar han verkligen! Känner mig så hemsk genom att utsätta Mackan för det.

Men jag försökte förbereda honom lite idag, jag gick in med grimman och Mackan gick iväg (som jag visste att han skulle göra). Efter en liten stund gav jag upp mina lama försök att närma mig honom med grimman, så jag hängde ut den igen, men tog ett grimskaft. Det tyckte han inte heller så mycket om, men jag gjorde som så att han fick nosa på det lite, sedan kliade jag honom i huvudet litegrann för att få honom att slappna av. Då "svingade" jag grimskaftet lite försiktigt så att det lade sig precis ovanför manken på honom. Han verkade inte helt nöjd, men jag kliade honom igen så att han skulle känna att det var okej. Därefter tog jag bort grimskaftet och kliade igen, så förhoppningsvis ska det funka något sånär imorgon.

Wish us luck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback