Stjärnhimmel

Jag fick ett sms av en kompis innan: "Gå ut! Kolla månen och stjärnorna!" Och månen var verkligen stor, men när jag tittade upp och såg några bleka, små, vita prickar på himlen så kunde jag inte låta bli att känna ett sting av saknad efter stjärnhimlen i Tanzania. Där kunde man titta upp och vara säker på att varje gång förundras över hur klart man såg stjärnorna, och de var otaliga. Himlen var becksvart och stjärnorna glittrade så som bara stjärnor kan.
Denna bild är från Zanzibar, det var ingen dålig stjärnhimmel där heller, vill jag lova!
Bilden är dålig och gör inte natthimlen rättvisa för fem öre och då har jag ändå gjort vad jag kunde i ps för att försöka rädda den... Anyway; jag ville ändå ge er ett hum om hur vackert det var.
"Under the starry skies, where eagles have flown
This place is paradise - it's the place I call home"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback