Skötarmöte

"That original feeling never went away
That's why I'm standing here today"

Idag var jag på mitt första skötarmöte ever (ooooh!). Det började med att Louise (ridlärare och har hand om skötargrejset) ropade upp en lista med alla hästar och vilka som sköter dem. När hon kom till Mackan så visade det sig att båda hans andra skötare har slutat, så jag har honom för mig själv nu. Det känns skönt, för då vet jag att han blir lyssnad på och får frihet att visa vad han vill och känner, annars hade jag ju inte vetat hur de andra skötarna var med honom. Klart de inte skulle vara dumma, men ändå.

"So many ups and downs and nothing's changed
That's why I know I'm here to stay"

Sedan var det dags att smörja utrustning, vilket tog en evighet eftersom att det inte fanns tillräckligt många svampar... Mental note: ta med egen svamp till nästa gång! Så jag satt kvar och smorde Mackans sadel och träns långt efter att alla andra hade gått. När jag var klar letade jag upp Louise och frågade (äntligen!) om jag skulle kunna börja sköta Mathilda någon dag, plus att jag kan börja sköta Mackan på söndagar också.
Louise visste inte om Mathilda var ledig, men hon skulle kolla upp det, så nu är det bara att hoppas! Men är inte Mathilda ledig så träffar jag ju ändå henne när jag sköter Mackan :)
Jag hade sett att Mackan hade en sårskorpa på höger bak i fredags så jag gick för att kolla till hur det såg ut. Skorpan satt löst, så jag drog loss den och då såg såret lite varigt ut (men inget farligt) så jag sa till en tjej som är stallpersonal på helger och hon gick med och tvättade rent såret och Mackan var så duktig, min fina kille.
Sedan stod jag och myste med både Mathilda och Mackan och Mathilda fick bli kliad på rumpan igen. De två alltså...

"Yours is the kind of love
Makes nothing else feel good enough
And I'm never gonna give you up, oh no"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback