Så mycket i mitt huvud

Så mycket att tänka på.

Skriv lista, följ listan ordentligt utan att bli distraherad... Mamma tjatar och tjatar och även om hon har sina anledningar så blir det tröttsamt. Men jag tyckte ändå att det gick bra idag, solen och fågelkvittret fick mig att må bra och jag kunde äntligen fokusera. Jag är stolt över mig själv! :)


Jag har skrivit en lång lista för imorgon också. Bl. a. ska jag börja skriva om Tanzania (om jag kan komma över någon utförlig och pålitlig faktakälla), handla lite spännande ingredienser (kokosmjölk, rismjöl och granatäpple) till spännande plättar som jag har tänkt göra någon dag under veckan. Sen ska jag också hinna baka bröd innan jag ska till stallet, så det blir en del. Men jag tror att det kan bli bra! :)

 

 

Dessutom funderar jag lite på sommarjobb (Ung i sommar)... Jag vet inte riktigt om jag vill eller inte, på ett sätt vill jag vara fri, men på ett annat sätt tror jag det kan vara en bra erfarenhet. Någon som vill dela med sig av egna erfarenheter? Jag skulle vara mycket tacksam!

Jag ska även försöka få tag i skolans SYV så snart som möjligt för att fråga om praktik utomlands i trean. Jag vill ju så gärna till Afrika, men det är så mycket som ska förberedas, om det ens blir godkänt av mina föräldrar såväl som av rektorn, så det gäller att börja i tid. Och för en gångs skull tänker jag verkligen göra det, för Afrika om något motiverar mig något enormt!

 

Nu måste jag dock sova om jag ska orka upp och hinna med allt imorgon. Sov gott, alla fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback