Nestor

 

När jag kom till stallet strax efter fyra i fredags gick Mackan förvånansvärt nog lektion, vilket betydde att jag blev tvungen att vänta i tre timmar på honom... Inte så kul att behöva gå tre lektioner i rad, heller, även om Mackan inte verkade så ledsen för det.

Medan jag väntade gick jag till Nestor, den ena av de två nyaste hästarna på MR. Den andra är en översöt liten vit shettis vid namn Tilda.

Anyway, Nestor. Han är en väldigt snäll och ganska nyfiken häst. Han gnäggar mycket på andra hästar och jag tror han känner sig lite ensam sin utebox (även om det står en annan häst i uteboxen brevid). Hur som helst, jag stod och snackade lite med honom, han tryckte mulen mot min hand och blåste varmt. När han vaggade fram och tillbaka och liksom gned halsen mot boxdörrkanten kliade jag honom lite. Vet inte riktigt vad han tyckte om det, men han verkade åtminstone okej med det.

Sedan tröttnade han lite på mig och började käka halm, så då satte jag mig ner och lapade sol. Nestor spanar gärna, och det gjorde han emellanåt, men han stack också ut huvudet lite då och då och frustade som för att kolla till mig, haha. Sen nosade han och blåste lite i mitt hår där jag satt.

Han är så fin, så mjuk liksom. Hoppas att han trivs på MR.

 

Kamelhäst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback